sp gostyczno

www.bip.gov.pl

  • Ostatnio dodane
  • Rejestr zmian
  • Statystyki
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Instrukcja obsługi BIP
  • Mapa strony
  • ARCHIWUM BIP

Szukaj

  • Podstawa Prawna
  • Organ Prowadzący
  • Kontakt ze szkołą
  • Status prawny
  • Zasady funkcjonowania
  • RODO
  • Informacja publiczna
  • Ponowne wykorzystywanie
  • Organizacja i sprawowane funkcje
  • Przedmiot działania i kompetencje
  • Dokumenty Szkoły
  • Raport o stanie zapewniania dostępności
  • Nabór i rekrutacja
  • Oferty Pracy
  • Ogłoszenia
  • Zamówienia publiczne
  • Regulaminy i zarządzenia
  • Ewidencje i archiwa
  • Struktura własnościowa i majątek szkoły
Powrót
Wersja do wydrukuWersja PDF

Jesteś tutaj

Strona główna » RODO

RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA


W związku z rozpoczęciem przez Pani/Pana dziecko wychowania przedszkolnego lub obowiązku szkolnego, szanując Pani/Pana prywatność oraz dbając o to, abyście Państwo wiedzieli kto i w jaki sposób przetwarza Pani/Pana (oraz Pani/Pana dziecka) dane osobowe, poniżej przedstawiamy informacje, które pomogą to ustalić.


1. Administrator Danych Osobowych. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Błogosławionego ks. Jana Nepomucena Chrzana w Gostyczynie, zwana dalej: Administratorem. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: Gostyczyna 48, 63-460 Nowe Skalmierzyce lub telefonując pod numer: 62 762 30 03 lub adres poczty elektronicznej: spgostyczyna@noweskalmierzyce.pl.


2. Inspektor Ochrony Danych. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD). IOD jest Dagmara Tomczak, z którym można się skontaktować pisząc na adres email: spgostyczyna@noweskalmierzyce.pl lub tradycyjną pocztą, pisząc na adres podany w pkt. 1.


3. Cele. Celem przetwarzania danych osobowych:

3.1. jest realizacja wychowania przedszkolnego lub obowiązku szkolnego. Podstawą jest:

3.1.1. art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, który na nas ciąży,

3.1.2. art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tzn. za Pani/Pana zgodą,

3.1.3. art. 6 ust. 1 lit. e (w związku z koniecznością zdalnego nauczania) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi,

3.2. zapewnienie bezpieczeństwa uczniów i ochrona mienia w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring),

3.3. realizacja celów informacyjnych i promocyjnych poprzez zamieszczanie informacji – w tym wizerunków – na oficjalnej stronie internetowej placówki oraz na profilu Facebook jednostki – wyłącznie za zgodą rodziców lub opiekunów.


4. Podstawy prawne. Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy prawa, w szczególności:
4.1. Ustawa z 7 września 1991 o systemie oświaty

4.2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe

4.3. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej

4.4. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej


5. Przetwarzane dane osobowe.

5.1. Dane identyfikacyjne ucznia: imię i nazwisko, nr PESEL, data urodzenia, adres zamieszkania i zameldowania, itp., informacje na temat potrzeb edukacyjnych dziecka (np. opinie, orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznych).

Dodatkowo: adres poczty elektronicznej ucznia, jeżeli uczeń posiada taki adres, informacje o: uczęszczaniu ucznia do jednostki systemu oświaty, okresie uczęszczania ucznia do jednostki systemu oświaty, typie szkoły lub rodzaju placówki, nazwie i adresie siedziby jednostki systemu oświaty, do której uczeń uczęszcza, oraz oddziale i klasie, do których uczeń uczęszcza, a także identyfikatory służące do korzystania z komunikatorów internetowych.

5.2. Dane identyfikacyjne rodziców, opiekunów ucznia, takie jak: imiona i nazwiska, adres zamieszkania, nr telefonów, adres poczty elektronicznej, informacje niezbędne do zapewnienia dziecku właściwej opieki w czasie zajęć organizowanych przez placówkę, informacje nt. sytuacji wychowawczej ucznia, informacje dotyczące frekwencji ucznia na zajęciach szkolnych, informacje o wynikach edukacyjnych dziecka, jego zachowaniu, informacje nt. jego rozwoju.
Dodatkowo, jeżeli uczeń nie ukończył 13 lat: adres poczty elektronicznej rodziców, identyfikatory służące do korzystania z komunikatorów internetowych.

5.3. Wizerunek zarejestrowany poprzez instalację monitoringu wizyjnego w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz dla ochrony mienia.

5.4. Wizerunek (ucznia i innych uczestników) utrwalony przy okazji prowadzania dokumentacji fotograficznej audiowizualnej szkolnych/przedszkolnych uroczystości, zawodów, innych wydarzeń.

 

6. Konsekwencje niepodania danych. 

Podanie danych wynika z przepisów prawa i jest konieczne do realizacji obowiązku ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie wizerunku odbywa się za dobrowolną zgodą rodziców lub opiekunów. Niewyrażenie zgody będzie skutkowało pominięciem Państwa dziecka w informacjach zamieszczanych na oficjalnej stronie szkoły lub profilu Facebook jednostki dotyczących sukcesów, wydarzeń, w których dziecko brało udział.

 

7. Okres przetwarzania danych osobowych. Dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez cały czas, przez który będzie realizowane wychowanie przedszkolne lub obowiązek szkolny dziecka, a także później, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego, wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 r., poz. 217 ze zm.) zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną jednostki. Dane osobowe wyrażone za zgodą rodziców lub opiekunów będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody.

 

8. Odbiorcy danych osobowych. Odbiorcami danych osobowych będą tylko i wyłącznie te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa, a także podmioty świadczące na naszą rzecz usługi: transportowe, dostarczające przesyłki kurierskie i pocztę, firmy prawnicze, informatyczne, a związane z Administratorem umową powierzenia przetwarzania danych.

 

9. Przekazywanie danych osobowych. Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.

 

10. Prawo dostępu. Ma Pani/Pan prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii i sprostowania danych. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody mają Państwo prawo do ich usunięcia.


11. Prawo do skargi. 

W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

 

12. Przetwarzanie automatyczne. W oparciu o dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

Osoba odpowiedzialna za treść:  Dagmara Tomczak
Osoba publikująca:  szymon_sm
Data publikacji:  2023-09-20 15:38:34
Data modyfikacji:  2023-09-20 15:38:34
Ilość wyświetleń:  1916

Pokaż rejestr zmian

DataOsoba dokonująca zmianOpis zmiany
20.09.2023 15:38:34szymon_smdodano stronę

herb_stopka

ul. ---- 22; 26-340 Nowe Skalmierzyce; tel: 48 375 60 91, fax: 48 375 66 41, e-mail: ugm@noweskalmierzyce.pl

2014 © UG Nowe Skalmierzyce

created_by_vobacom